יום חמישי, 6 ביוני 2013

שחיקת שיניים, הגורמים והתוצאות של התופעה

המבנה הקשיח של השיניים שלנו נועד להבטיח להן (בעזרתם של טיפולים שגרתיים כמובן) עמידות למשך שנים ארוכות. יחד עם זאת, פעולות יומיומיות כגון לעיסה, צחצוח, טחינת מזון וכך גם פציעות למיניהן עלולות לגבות מחיר. להלן שלושת האיומים הגדולים ביותר על בריאות השיניים שלנו וטיפים שימושיים למניעתם.

עמוס בוחניק - שחיקת שיניים
שיניים סדוקות או שבורות
השיניים עלולות לפעמים להיסדק או להתפורר בעת אכילת מזונות קשים. פציעות מסוג זה נפוצות יותר אצל אנשים בעלי סתימות או אצל כאלה שעברו טיפולי שורש.
עוד מוסיף ד"ר עמוס בוחניק, כי במידה ואתם בעלי סתימות בשיניים הטוחנות האחוריות מומלץ להימנע מלנגוס במזונות קשים כגון עצמות, סוכריות קשות וקרח.

חריקת שיניים
שחיקה או הידוק שיניים שלא במודע עלולים לגרום נזק למשטחי הלעיסה. שחיקת שיניים כרונית מובילה במקרים רבים להיווצרותם של סדקים באמייל, מה שהופך את השיניים לרגישות יותר לריקבון. עוד מזהיר ד"ר בוחניק שחיקת שיניים עלולה לגרום גם לכאבי ראש, לכאבי שרירים ולפגיעה בלסת. בפעמים רבות, המטופלים לא מודעים בכלל שקיימת אצלם בעיה והם מגלים זאת בעת ביקור אצל רופא השיניים לאחר תקופה ארוכה של הזנחה.
אז מה ניתן לעשות? ההמלצה הראשונה היא להירגע ולהימנע עד כמה שאפשר ממצבי לחץ ותסכול. במידה ואתם מרגישים שאין זה עוזר לכם אתם יכולים לפנות לרופא שיניים על מנת שירשום לכם רסן או סד שיגנו על השיניים שלכם מפני הרס.

חומציות ושחיקת אמייל השן
כאשר רמת החומציות בפה גבוהה הדבר פוגע בשיניים. החומצה שוחקת את האמייל, מה שהופך את השיניים לרגישות יותר לריקבון. האשמים העיקריים בכך הינם מזונות ומשקאות חומציים. שחיקת אמייל יכולה להתפתח גם בעקבות תופעות כגון בולימיה, דלקת קיבה כרונית הקשורה באלכוהוליזם או עכב הקאות תכופות.
אם ישנו חשד לכך שאתם סובלים מתופעה זו גשו במהרה לרופא  המטפל שלכם על מנת שפנה אתכם לבדיקות וירשום לכם תרופות המנטרלות את החומציות. כמו כן מומלץ לערוך שינויים בתזונה ולהפחית את הצריכה של מזונות חומציים כגון: שוקולד, מנטה, מזון שומני, קפה ומשקאות אלכוהוליים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה