יום ראשון, 17 בפברואר 2013

עמוס בוחניק - כל מה שיש לדעת על אבן בשיניים

היווצרות של אבן בשיניים היא אחד הגורמים העיקריים לריחות לא נעימים מאזור הפה, דלקות חניכיים, עששת ועוד. אבן בשיניים יכולה גם להקשות על רופא השיניים לבצע טיפול יעיל ואף גורמת להליך החלמה איטי לאחר טיפול השיניים. אז מהי אבן בשיניים? כיצד היא נוצרת? ואיך מטפלים בהופעה של אבן בשיניים?
אבן בשיניים – איך זה נוצר?
דרך הפה עובר כל המזון שאנו מכניסים לגוף שלנו ולכן האזור מלא בחיידקים, שאריות של מזון ורוק, אשר גורמים להיווצרות של שכבה דקה שמכסה את השיניים והיא הפלאק. כיוון שכמו שאר חלקי הגוף, טמפרטורת הפה ורמת החומציות משתנה, הסידן והמגנזיום שוקעים ושכבת הפלאק עוברת תהליך הסתיידות. כתוצאה מכך נוצרת אבן בשיניים, שגם אם נקפיד על צחצוח שיניים ביתי תקין וקבוע מדי יום, לא נוכל להסירו.
הסרת אבן בשיניים
בעת הצחצוח, אנו מסירים את שכבת הפלאק המצטברת על השיניים אך כמה שניות לאחר הצחצוח, השכבה נוצרת מחדש ולכן מאוד מומלץ להקפיד על צחצוח שיניים פעמיים ביום, השלמת הצחצוח נעשית באמצעות חוט דנטאלי וטיפול של הסרת אבן בשיניים אותו כדאי לבצע אחת לשישה חודשים. במהלך הטיפול, תפקידה של השיננית הוא להסיר את שכבת האבנית שנוצרה על השיניים תוך שימוש במכשירים ידניים ומכאניים. השלב האחרון של טיפול הסרת אבן בשיניים הוא ניקוי וליטוש עם פוליש ובמידה שיש צורך לחזק את השיניים, ביצוע תהליך פלואוריזציה.
אבן בשיניים – כיצד ניתן למזער את התופעה
לא ניתן למנוע לחלוטין את הופעתה של אבן בשיניים, אך בהחלט אפשר לפעול למטרת הצטברות איטית יותר של אבן וזאת, באמצעות צחצוח שיניים נכון ויעיל. על כל אדם להקפיד לצחצח את השיניים פעמיים ביום ולאחר הארוחות, לנקות את השיניים עם חוט דנטאלי ולשטוף את הפה עם מי פה.
עמוס בוחניק הינו רופא שיניים ויזם בתחום ביטוחי השניים, המשמש בנוסף כיועץ לחברות ופרטיים בתחום רפואת השיניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה