יום חמישי, 17 בינואר 2013

עמוס בוחניק - אז מה הן בעצם שיני בינה

רבים מאיתנו נתקלים במצב בעייתי אשר קשור אל שיני הבינה שלנו. מה הן בעצם שיניים אלה ומה מייחד אותן? אם כן, השן הטוחנת השלישית במערכת המשנן הקבוע נקראת שן בינה, והיא צומחת בדרך כלל בין הגילאים 17 ל – 25.
חשוב לדעת, כי שיני הבינה הן האחרונות לבקוע ולמרבית האנשים יש שתי שיניים, אך יחד עם זאת, יש גם מצבים אשר בהם לעיתים שן הבינה חורגת מקו השיניים, נכלאת בעצם הלסת או לא בוקעת ולכן מתעוררים כאבים בחלל הפה. ההשלכות של שיני בינה אשר אינן צומחות כהלכה הן צפיפות יתר ושינוי מקום של השיניים, התפתחות ריקבון, זיהום ומחלות חניכיים כאלה ואחרות אשר תוקפות את האדם. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שוב ושוב, כי גם שיני בינה בריאות דורשות תשומת לב, ניקיון והיגיינה. יש לנקות אותן במהלך הצחצוח למרות שדי קשה להגיע אליהן עם מברשת השיניים, מן הסתם.
להיבדק אצל רופא מקצועי
חשוב לדעת כי לגבי שיני בינה לא תמיד עקירה היא האופציה הטובה ביותר. יש לפנות אל רופא שיניים מקצועי, המבצע סקירה של מצב השיניים וממליץ על טיפול נכון. במידה והשן בקעה לחלוטין ניתן לעקור אותה כרגיל, אך אם היא כלואה יש צורך בטיפול מורכב הכולל את עקירת השן במלואה או חלקים ממנה ותפירה של המקום.
לתכנים נוספים בנושא - עמוס בוחניק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה