יום חמישי, 3 בינואר 2013

עמוס בוחניק - כל מה שיש לדעת על טיפולי שורש

בשיניים שלנו קיימות מערכות כלי דם ועצבים אשר נהוג לכנותן בשם "שורשים". אותם שורשים, שומרים על חיות השן ומאפשרים לנו תחושתיות. טיפול שורש הוא אחד הטיפולים הנפוצים בשיניים והוא נועד לטפל בשן שרקמתה הפנימית נפגעה.
עמוס בוחניקמאת: ד"ר עמוס בוחניק
מתי נדרש טיפול שורש?
טיפול שורש נדרש כאשר לשן נגרמה חבלה מתאונה או משחק, שגרמה לקרע בכניסת כלי הדם והעצבים לתעלת המוך שהיא החלק הפנימי של השן האחראי לתחושה בשן ולגרום לדלקת קשה. סיבה נוספת לצורך בטיפול שורש היא כשלא מקפידים על היגיינה של הפה שעשוי להוביל למצב של ריקבון השיניים. החיידקים גורמים לנזק בחלק הקשה של השן ואף חודרים למוך. בעקבות כך נוצרת דלקת בשיניים ובחניכיים שגורמת לכאבים חזקים שהדרך היחידה לטפל בהם היא באמצעות טיפול שורש.
טיפול שורש – כיצד מחליטים?
ההחלטה לבצע טיפול שורש בשן נעשית לאחר בדיקה כללית של השיניים. הבדיקה הנעשית על ידי רופא שיניים היא בדיקה קלינית ורנטגנית של השן שגורמת לכאבים. את האבחנה כדאי לקבל מרופא  אנדודנט – רופא שמומחה בביצוע טיפולי שורש. ההחלטה לביצוע טיפול שורש בשן ותוכנית הפעולה תלויים בדרך כלל במספר גורמים – האם השן ניתנת לשיקום? האם קיימת מחלה שבגללה לשן אין הרבה סיכוי לשרוד? מהי מידת הקושי לביצוע הטיפול? (אשר עלולה להשפיע באופן משמעותי על סיכויי הצלחת הטיפול).
טיפול שורש – שלבים בתהליך
כאשר מטופל סובל מכאבים עזים בשיניים, עליו להגיע לרופא שיניים על מנת לערוך בדיקה שתכלול את צילום השן. לאחר שהרופא נותן אבחנה כי יש צורך בסתימת שורש, ניתן להתחיל בתהליך. השלב הראשון הוא מתן הרדמה מקומית למטופל. השלבים העיקריים בטיפול שורש הם ניקוי השן מעששת, הסרה של החלקים הנגועים מהצד הפנימי של השן, ביצוע ניקיון יסודי של תעלות השורש, שטיפה וחיטוי של האזור, מילוי השן בחומר מיוחד על מנת למנוע את האפשרות של הצטברות חיידקים נוספים באזור סתימת השן. ד"ר עמוס בוחניק מוסיף כי השלב האחרון בתהליך הוא צילום רנטגן נוסף על מנת לוודא שהטיפול נעשה כראוי.

 עמוס בוחניק הינו רופא שיניים ויזם בתחום ביטוחי השניים, המשמש בנוסף כיועץ לחברות ופרטיים בתחום רפואת השיניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה